Stresul și obiceiurile alimentare

În plină pandemie, mulți oameni au fost nevoiți să se adapteze unui nou stil de viață, fiind mai mult sau mai puțin legați de locuință. Marea majoritate au ajuns să lucreze de acasă și să își schimbe multe obiceiuri din cauza acestui fapt. Deși schimbările în viața oamenilor sunt de cele mai multe ori bine venite, atunci când apar sub forma unor obligații, pot crea foarte mult stres.

Datorită acestor  evenimente, obiceiurile alimentare au fost considerabil alterate, ceea ce a dus la un aport caloric necontrolat, la îngrășarea oamenilor și ca o consecință a tuturor acestor lucruri, la și mai mult stres și anxietate. Cu toate acestea, experții de la Wellnessist ne încurajează și ne sfătuiesc să nu ne lăsăm pradă sentimentelor. Există metode ușoare și eficiente să combatem schimbările în ceea ce privește alimentația, pentru a ne simți mai bine, mai în formă și mai fericiți.

Iată 4 metode eficiente  pe care le poți include în rutina ta zilnică și care te vor ajuta să scapi de mâncatul din cauza stresului:

1.Întreabă-te ce simți cu adevărat

Una dintre cele mai utile modalități de a preveni supraalimentarea este de a înțelege ce o produce. Există multe motive pentru care oamenii mănâncă excesiv, inclusiv de plictiseală sau stres.

Dacă simți că mănânci prea des sau prea mult odată, ia o pauză și întreabă-te ce simți. În primul rând, este important să stabilești dacă mănânci pentru că îți este foame și ai nevoie de hrană sau dacă există un alt motiv. Ești stresat, plictisit, singur sau anxios? Simpla evaluare a situației te poate ajuta să înțelegi ce te îndeamnă să mănânci în exces și te poate ajuta să oprești acest obicei nesănătos.

2.Stai departe de ispite

Să ai un bol cu bomboane colorate sau o cutie de fursecuri pe bufet poate îmbunătăți aspectul vizual al bucătăriei tale, însă poate duce la supraalimentare, datorită poftei, mai ales dacă stai acasă și le vezi de câte ori treci prin zonă.

Cercetările au arătat că expunerea vizuală la alimente bogate în calorii stimulează o parte a creierului care modulează controlul impulsurilor, ceea ce poate duce la creșterea poftei și a mâncatului în plus.

Din acest motiv, este mai bine să nu ții la vedere alimentele tentante, precum bomboanele, chipsurile sau prăjiturile, ci într-o cămară sau dulap.

3.Orar pentru mese regulate

Nu ar trebui să îți schimbi programul normal de mâncare doar pentru că stai acasă. Dacă te-ai obișnuit să ai trei mese pe zi, încearcă să continui acel program. Deși este ușor să te abați de la o rutină, în perioada aceasta este sănătos pentru psihicul nostru să păstrăm apartenența la normalitatea de zi cu zi măcar atunci când vine vorba de a mânca.

Chiar dacă îți schimbi obiceiurile legate de mâncare pentru a te adapta la noul program de muncă, este important să ai un orar regulat de masă, pentru a-ți menține un stil de viață sănătos și a nu lua în greutate în această perioadă.

4.Nu îți impune restricții

Una dintre cele mai importante reguli de urmat pentru a preveni supraalimentarea este să nu îți privezi corpul de mâncare. Adesea, a fi prea restrictiv și a consuma prea puține calorii, în perioadele stresante poate fi o alegere foarte neinspirată.

Cercetările au arătat că o dietă restrictivă nu numai că este ineficientă pentru pierderea în greutate pe termen lung, dar, de asemenea, îți poate afecta sănătatea fizică și mentală și poate crește nivelul de stres și mai mult.

Concluzionând…

În perioadele stresante cel mai important este să îți găsești confortul personal. Hidratează-te, fă mișcare și gândește pozitiv; orice început are și un sfârșit!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile sunt închise.