Interviu cu Liviu Coman – candidatul PMP la Primăria Municipiului Călărași

Interviu cu Liviu Coman – candidatul PMP la Primăria Municipiului Călărași.

Ce v-a determinat sa candidati, avand in vedere complexitatea sarcinii?

L.C. – Împreună cu soția mea și cu fiica noastră am decis această implicare întrucât Călărașiul arată ca un oraș subdezvoltat, este dezorganizat, funcționează din improvizații, fără un proiect de dezvoltare urbană. Cetățeanul Liviu Coman, care nu a mai făcut politică până astăzi, care și-a văzut doar de familie și de profesie, nu mai poate accepta această stare de lucruri, își dorește să trăiască într-un municipiu reședință de județ care să îi ofere un confort urban de mileniul 3. Același cetățean Liviu Coman își doreșta fiica și viitorii nepoți alături de el la Călărași, nu la București sau peste mări și țări. Or, asta nu se poate în condițiile de astăzi, căci mai toți tinerii exclud să rămână într-un oraș nefuncțional, devastat de prostul management.

Care ar fi cel mai important proiect pentru Calarasi?

L.C. – Călărașiul este atât de înapoiat, încât este impropriu să discutăm despre ”Cel mai important proiect”. Toate sunt la fel de importante, nu putem prioritiza decât din perspectiva urgenței. Întâi de toate, cel mai grabnic este să încetăm haosul de pe străzi și trotuare, care arată de 8 ani ca în timpul războiului. Vom finaliza urgent aceste lucrări realizate neglijent și nepermis de încet. Nu există nicio scuză, nu mai poate fi făcută nicio concesie în fața dezolantei în care se prezintă astăzi municipiul reședință de județ Călărași. La fel de urgent trebuie să înverzim orașul, să-l facem mai prietenos cu mersul pe jos, căci astăzi pare că te deplasezi pe Lună, sub soarele verii toride și uscate, nu într-un oraș european. Iar asta nu pretinde bani mulți, ci doar să vrei să o faci. Ca profesionist de formație silvică știu ce am de făcut: desființarea plantațiilor de pomi fructiferi, prezenți peste tot în domeniul public, și înlocuirea lor cu arbori ornamentali, plantarea și irigarea de flori, de gazon și vegetație pe orice pătrățel din spațiul public. Sau, în alte cazuri (străzile București, Grivița, Independenței, Păcii etc.) plantarea de copaci pentru prima oară. Parcurile municipiului sunt practic uscate, nu există fir de iarbă verde, doar praf și iarbă galbenă: aici trebuie montate sisteme de irigații moderne, consumatoare de resurse puține căci, deși ne aflăm pe malul Borcei, apa este o resursă din ce în ce mai rară, mai prețioasă.

Cum credeti ca va evolua relatia cu celelalte partide (consilieri)?

L.C. – Nu pot anticipa decât o relație corectă, instituțională, profesională. Dacă aveți în vedere resentimente sau alte senzații negative, vă asigur că nu este cazul primarului Liviu Coman. Desigur, îi voi invita pe toți, consilieri ai oricăror partide, să pună umărul la ridicarea Călărașiului din condiția de oraș de provincie al anilor 1950 în care a ajuns să arate. De altfel, aici nu putem discuta despre doctrine ori ideologii de partid: răul în care trăim este atât de profund, încât Primarul Liviu Coman și consiliul local ce se va forma după 27.09.2020 nu pot avea altceva de făcut decât redarea funcționalității de bază și restaurarea unei administrații competente.

 

Va temeti de o eventuala discriminare?

L.C. – Discriminare? Dacă vă referiți la ostilitate din partea unor consilieri, vă anunț că nu am nicio emoție, sper doar să putem oferi cetățenilor mun. Călărași soluții bune spre a ieși rapid din impasul de față.

 

Ce prioritate acordati proiectelor in derulare?

L.C. – Cum am mai spus, trebuie urgent redată funcționalitatea urbană, căci la acest moment totul este blocat sau funcționează impropriu.

 

Cum credeti ca veti gestiona suprapunerea unor proiecte in derulare din infrastructura?

L.C. – Nu prea văd suprapuneri, căci la acest moment trebuie finalizat ce s-a început deja și nu se mai termină. Actuala administrație a început acum 6 ani un amplu program de așa-pretinsă modernizare din care nu reușim să mai ieșim: mun. Călărași este devastat de gropi și mizerie, șoselele și trotuarele sunt impracticabile. În ultimele două mandate nici nu se termina ceva, că începeau altă lucrare de anvergură, fără a avea asigurată finanțarea. Așa s-a ajuns la actualul dezastru urbanistic din care vom ieși doar după reconfigurarea întregii rețele rutiere. Aceasta este o problemă dificilă în condițiile unei geometrii longitudinale, orașul nostru fiind dezvoltat pe axa est-vest.Municipalitatea actuală (și nu numai) nu a fost preocupată de realizarea unui proiect de dezvoltare urbană pe termen mediu/ lung, ci totul a funcționat doar din cârpeli și improvizații. Singurele elemente de noutate și de modern urbanistic l-au adus investitorii/ retailerii, care au modernizat zonele în care și-au stability locații. Or, aici, nu este meritul adminsitrației. Soluțiile spre care ne orientăm sunt: regândirea sistemului de sensuri unice, decongestionarea parcărilor instituțiilor publice, relocarea unor servicii publice spre a echilibra traficul și dezvoltarea urbană unitară, interzicerea totală a traficului greu prin municipiu. De asemenea, avem în vedere o modificare totală de viziune: să scădem atractivitatea transportului auto individual, să încurajăm transportul în comun prin configurarea unei rețele de transport care să acopere întregul oraș, iar nu doar axa este-vest (aprox. 7 km), și alternativele de mobilitate nepoluantă, în special mersul pe jos și cu bicicleta, care, în sezonul cald cel puțin, ar trebui să fie precumpănitoare. Pentru asta ne gândim și la un sistem de facilități fiscale atât pentru angajatori, dar și pentru cei care utilizează în deplasarea la/ de la serviciu bicicleta.

  Cum vedeti atragerea tinerilor, ce credeti ca ii va tine la Calarasi?

L.C. – Tinerii vor rămâne la Călărași dacă municipiul nostru le va oferi ce-și doresc ei: un oraș funcțional, cu servicii digitalizate, un mediu de afaceri prietenos, care să le permită evoluția aici, nu în alte zări și țări. Activitatea administrației Liviu Coman va fi cât de transparentă posibil. Cetățeanul va ști unde se duce fiecare bănuț pe care îl plătește. Printre primele lucruri pe care le voi schimba va fi arhitectura site-ului primăriei, care este astăzi configurat așa încât să nu poți afla ceva de interes public decât prin strădanie și metodă de arhelog i.t., în jungla de informații prezentate într-un conglomerat dezordonat. Astăzi, informațiile sunt postate public de Primăria Călărași, dar nu pot fi accesate în mod efectiv, este o iluzie transparența la nivelul administrației actuale. Vom iniția un amplu proces de digitalizare a serviciilor pubice care, astfel, vor deveni nu numai mai facil accesibile, dar și mult mai transparente. De exemplu: la edificarea/ desființarea unui imobil toate procedurile se vor derula online, postând public toate etapele sale de evoluție, de la emiterea certificatului de urbanism până la procesul verbal de recepție la finalizarea lucrării. Astfel vom ști toți dacă gunoiul tehnologic este evacuat potrivit legii, iar nu aruncat la marginea orașului, vom putea afla dacă se respectă regulile, termenele, condițiile proprii ridicării sigure a unei clădiri. Și acesta este doar unul dintre multele exemple de schimbare radicală a calității servciilor publice administrative prin digitalizare.

 

Posibilitati de agrement, ce credeti ca poate fi valorificat la Calarasi?

L.C. –  Aici discutăm despre un imperativ vechi de când Călărașiul, dat fiind specificul său fizic-geografic: integrarea efectivă a municipiul Călărași în arealul turistic al zonelor umede ale Europei. În speță, Delta Dunării este doar partea finală a unui astfel de areal, căruia îi aparține și Lunca Dunării, Borcea pe malul căreia a apărut acum 500 de ani și localitatea devenită astăzi mun. Călărași. Dar pentru asta nu este suficientă frumusețea inedită a zonei noastre, cunoscute doar de puținii localnici care au barcă. Este nevoie cu stringență de un port de ambarcațiuni ușoare, care să permită acces la aceste frumuseți atât călărășenilor, dar și altora. Or, acest port există, se află sub ochii noștri dar, exact ca pădurea care nu se vede de copaci, nu a fost remarcat de nicio administrație: Canalul Siderurgic poate deveni un astfel de port cu foarte puțini bani (). Aici, în această zonă, trebuie să găsim soluții viabile, decolmatarea gurii de acces în Borcea/ dragarea Canalului Siderurgic și echiparea lui cu instalații portuare (dane, ecluză, stații de alimentare cu combustibil/ electrice), nu să propunem nerealist, fantasmagoric extinderea falezei Parcului Central și alte proiecte utopice și extrem de scumpe.

 

Cum credeti ca ar trebui atrasi investitorii?

L.C. – Investitorii vin ca peste tot, dacă sunt atrași de condițiile și eventualele facilități pe care adminsitrațiile locale le oferă, având un proiect de dezvoltare urbană. Or, la Călărași un atare proiect nu există, nu l-a avut în vedere nicio adminsitrație în ultimii 30 de ani. Gândiți-vă cât de greu și de târziu, față de alte municipii, a pătruns comerțul civilizat în Călărași. Cu câte eforturi au reușit Kaufland ori Dedeman să vină la Călărași, ca să dau doar aceste exemple foarte la îndemână. De ce? Pentru că nu s-a dorit schimbarea în bine, pentru că asta cere competență și efort la care administrațiile municipale de până acum (toate) nu au fost dispuse. Noi vrem să stabilim, să construim noi relații sănătoase cu mediul de afaceri, să dezvoltăm mun. Călărași împreună cu mediul de afaceri, pe baza nevoilor cetățenilor, punând la dispoziția lor un aparat adminsitrativ competent. Nu vom face nicio concesie incompetenței profesionale și imposturii în administrația locală, cunoscând că acestea sunt principalele cauze (nu unicele!) ale halului fără de hal în care arată în anul 2020 mun. Călărași-reședință de județ, ca un târg al anilor 1950 în care parcurile sunt udate cu sacaua.

– COMANDAT: Partidul Mișcarea Populară (PMP) – Filiala Județeană Călărași
– REALIZAT: SC Romerica International SRL
– CUI: 21200020

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile sunt închise.