Hidratarea

Stresul termic adus de vară este un factor important pentru sănătate. De ce se insistă atât demult pe tema hidratării? Materia cenușie conține aproximativ 75% apă, de aceea deshidratarea chiar moderată are un efect
negativ asupra funcției creierului și performanțelor cognitive. Există studii care indică faptul că hidratarea, precum și lipsa ei influențează starea de spirit, concentrarea, performanțele fizice. O dovadă simplă pentru acestea este cum ne simțim după insolație. Acele senzații de confuzie, minte încețoșată și durere de cap sunt semnale pentru nevoia serioasă de lichide.

Este de dorit să vă hidratați înainte de a ajunge în acest punct. Când vă simțiți mintea în ceață, încercați să beți un pahar două de apă, mai degrabă decât să consumați cafea sau dulciuri. Nu doar creierul are nevoie de consum regulat de apă, ci și plămânii. Fără suficientă apă plămânii fac mult mai mult efort pentru a realiza schimburile gazoase de oxigen și dioxid de carbon iar stratul mucos care căptușește căile respiratorii se îngroașă. În cazul în care faceți efort fizic regulat în regim de hidratare insuficientă, cresc fenomenele inflamatorii locale, deschizând calea pentru astmul indus de efort. Așadar, păstrați-vă corpul bine hidratat, pentru a respira mai ușor în timpul antrenamentului fizic.
Un alt organ care este afectat de aportul insuficient de apă este colonul. Deshidratarea și constipația merg mână în mână, deci aveți grijă să beți lichide, pentru a ajuta digestia și a facilita eliminarea materiilor fecale. Pentru o piele care arată și se simte mai sănătoasă, este mai util să acordați atenție hidratării organismului decât să aplicați pe piele diverse creme încărcate cu chimicale. Prin hidratare se activează circulația de sânge la nivelul capilarelor din piele, ceea ce facilitează vindecarea acesteia și eliminarea celulelor moarte.

Indicatorii deshidratării sunt setea și culoarea închisă a urinei. Este de dorit să îi luăm în seamă înainte de apariția altor semne, precum durerea de cap, senzația de minte încețoșată, modificări ale pielii.
Când vine vorba de cantitatea de apă pe care ar trebui să o bem, în general se recomandă 6-8 pahare de apă pe zi, doi litri altfel spus, dar această indicație este una orientativă, nepotrivindu-se în toate cazurile. Cantitatea de apă consumată ar trebui să țină cont de vârstă, greutate, nivel de activitate fizică, climat, și așa mai departe. Pentru a nu uita să beți apă, făceți-vă obiceiul de a ține o carafă de apă pe birou și permanent la îndemână o sticlă de apă. De asemenea e sănătos să consumați un pahar
de apă dimineața, înainte de orice activitate. Un efort minim cu efecte mari, pentru o digestie mai bună, o piele mai sănătoasă și funcții mai performante ale plămânilor și creierului.

Dr Irina Ionica

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile sunt închise.