Cinci sfaturi simple pentru sănătate

1. Faceți mișcare
       Începi cu 30 de minute de mișcare pe zi. O scurtă plimbare, în pas vioi, prin parc este suficientă, de preferat chiar mersului la sală, unde mișcarea are loc în spiu închis. Dacă nu obișnuiți plimbați prin parc, probabil folosiți frecvent mașina. Parcațio la câteva străzi de serviciu și parcurgeți această distanță pe jos. Acest gest simplu va crea alt tonus.
Activitatea fizică regulată menține în for și eliberează în organism endorfine, care suin o stare psihică bună. 30 de minute de mișcare pe zi sunt astfel un paratrăsnet simplu pentru stres și reprezintă aliatul unei inimi sănătoase. Un alt pretext pentru mișcare poate fi un câine, care necesite un program regulat de ieșit afa și de mișcare pentru el și pentru dumneavoastră.
Mersul pe bicicletă și înotul sunt de asemenea două opțiuni foarte sănătoase.
2. Nu fumați
       Fumatul dăunează grav sănătății. Fumatul este una din principalele cauze de mortalitate din lume, scurtând semnificativ speranța de viă, în principal prin bolile cardiovasculare pe care le favorizează. Cafeaua, care de obicei înste țigara, nu dăunează sănătății decât în exces. 
3. Mâncați echilibrat
     Echilibru înseamnă:
reducerea și chiar eliminarea dulciurilor. Ele contribuie la oboseala pancreasului, pe de o parte și la apariția depunerilor aterosclerotice în vasele de sânge, pe de alta.
moderație. Sarea, grăsimile și chiar alcoolul sunt nocive doar în exces.
fructe și legume, preferabil proaspete. Este ideal puteți asigura astfel jumătate din caloriile zilnice. Preferați alimentele tite la grătar sau fierte celor prăjite. Carnea de porc, chiar macră și gătită la grătar, e mult mai grasă decât cea de pui (fără pieliță) sau carnea de pește. Preferațile pe acestea din urmă.
din nou moderație. Obișnuiți mâncați porții mici la ore fixe și obișnuiți copiii la fel.
Obiceiurile alimentare din familie se vor perpetua apoi de-a lungul vieții și vor necesita voință pentru a fi schimbate. Cu cât porția din farfurie e mai mare, cu atât se generează în creier mecanisme comportamentale și tentația de a mânca mai mult și mai mult. Dat fiind că este nevoie de 20 de minute pentru ca informia că stomacul este plin ajun la creier, în momentul când siim că neam turat, capacitatea stomacului a fost de mult depășită. De aceea e nătos ne oprim din a mânca înainte de a avea senzația de sațietate.
Așadar mânci cu mintea și nu cu pofta sau cu emoțiile!
4. Verificați o da pe an starea de nătate
     Chiar dacă nu există simptome și motive de îngrijorare, verificarea anuală a stării de sănătate este
foarte utilă.
   În momentul când începe supere, o boală cronică este probabil deja într-un stadiu avansat. Este bine surprindem eventualele modificări anormale într-un stadiu precoce, pentru a beneficia la timp de cele mai bune și simple opțiuni terapeutice.
5. Mai binele este dușmanul binelui
     Dacă în urma controlului medical anual concluzia este că sunteți sănătos, nu căutați fiți și mai sănătos. Investiți înțelept întro alimentie sănătoași un stil de viață sportiv, mâneți întro stare de bine și de mulțumire, călătoriți, dacă asta face plăcere, hrănițisufletul iubind, meditând, rugându-vă, trăind frumos!

Dr Irina Ionica

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile sunt închise.