Numărul total al cazurilor sesizate la telefonul copiilor, în anul 2016, a înregistrat o creștere cu 33,71% față de anul precedent

În anul 2016, numărul total de apeluri înregistrate la 116 111, telefonul copiilor a fost de 88.986, iar dintre acestea 10.356 reprezintă cazuri care au necesitat intervenție și monitorizarea de lungă durată a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului, în colaborare cu reprezentanții instituțiilor abilitate la nivel local. Numărul total al cazurilor sesizate la 116 111 în anul 2016 a înregistrat o creștere cu 33,71% față de anul precedent. Nevoia de consiliere psihologică a beneficiarilor a reprezentat un procentaj de 29,83%, respectiv 3.090 de situații. Problemele semnalate au fost legate de: nevoia de comunicare cu privire la exprimarea propriilor gânduri, temeri, sentimente legate de familie în procentaj de 39,40%, probleme specifice adolescenților în procentaj de 32,88%, disfuncționalități în familie în procentaj de 19,29%, depresii și tulburări de comportament în procentaj de 4,94% și comportamente neadecvate manifestate prin gânduri/gesturi extreme în procentaj de 3,49%. 72,85% dintre copii au manifestat nevoia de suport psiho-emoțional, iar 27,15% dintre părinți sau alți adulți au solicitat consiliere psihologică pentru îmbunătățirea relației copil – părinți. Pe segmentul gen raportat la grupele de vârstă, datele sunt următoarele: fete 9 – 12 ani (19,29%), fete 16 – 18 ani (11,59%), fete 13 – 15 ani (10,53%), băieți 16 – 18 ani (9,72%), băieți 13 – 15 ani (8,20%), băieți 9 – 12 ani (7,30%), băieți 6 – 7 ani (3,34%) și fete 6 – 7 ani (2,88%). Copiii și adolescenții care au contactat 116 111 în anul 2016 provin din: familii nucleare (84,17%), familii monoparentale (8,10%), familii extinse (5,03%), respectiv familii adoptatoare, alte familii care au primit copii în plasament, precum si copii ai căror părinți au decedat (2,70%). Starea emoţională a copiilor la începutul apelului a fost identificată de specialiştii Asociaţiei Telefonul Copilului astfel: 56,57% dintre copii simţeau apăsare, 16,27% frustrare/depresie, 11,64% frică/anxietate, 9,10% tristeţe/singurătate și 6,42% furie/panică. Băieții au contactat cel mai mult Telefonul Copilului 116 111, în procentaj de 40,05%, urmați de fete în procentaj de 34,23%. Părinții sau alți adulți au contactat 116 111 în procentaj de 25,72%. Mediul de proveniență cel mai frecvent raportat a fost mediul urban (46,89%) urmat de mediul rural (40,34%). Regiunea raportată cu preponderență a fost Moldova (27,85%), urmată de Muntenia (21,32%), București (11,58%), Transilvania (10,25%), Oltenia (10,11%), Dobrogea (6,60%) și Banat (2,28%). Apelanții au solicitat confidențialitate privind regiunea din care provin într-un procentaj de 10,01% dintre situații. În ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele Vrancea, Constanța, Teleorman, Vaslui, Neamț, București (sector 5), Dâmbovița, Ilfov, Dolj, Olt, iar cele mai puţine au fost sesizate din judeţele Covasna, Harghita, Sălaj, Tulcea, Bihor, Satu Mare, Bistrița-Năsăud, Brăila, Mehedinți și Arad. 116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Telekom Romania si Telekom Romania Mobile Communication.